میتوان و باید

دگر باره نوروز اين كهن آيين ايرانی از راه می رسد. نوروز برای ايرانيان نه تنها يک آيين خجسته است و پاسداشت آن بايستنی است كه در طول زمانه همواره وسيله ای برای مبارزه با دشمن بدطينت اين مرز و بوم نيز بوده است.

چه بسا حمله تازيان و مغولان كه ايران را يكپارچه غرق در خون كرد نيز نتوانست نوروز را از ذهن ايرانيان به در برد كه برعكس هر زمان بيگانه ای پا در اين خاک نهاد و در انديشه نابودی ايران و آيين ايرانی بود، اهميت برگزاری آيين های نوروزی دو چندان جلوه كرده است.

اكنون نيز ايران گرفتار است. گرفتار ظلم و جور ناشی از حاكميت رژيمی پلید كه وجودش برای نابودی ايران و فرزندان ايران زمين است.

مردم ايران در طی سال های اخير دريافته اند كه می توان در يک فضای پليسی، اغراض سياسی خود را در قالب برگزاری يک جشن سنتی و آيينی باستانی به نمايش گذاشت. اگر چه شايد بسياری ندانند كه اين نوع رفتارهای اعتراضی، خود يكی از بارزترين نمونه های مبارزات مدنی مردم در هر جامعه ای است.

در طی این سالها مردم و بویژه جوانان در بسياری موارد با تغيير در نحوه اجرای مراسم آيينی و سنتی، از اين شيوه برای بيان مخالفت های خود با رژيم حاكم بر ايران بهره جسته و كوشيده اند تا با شركت گسترده در پاسداشت با شكوه تر اين آيين ها، فرياد اعتراض خود را به گوش سران رژیم و جامعه جهانی برسانند.

هموطن!

برگزاری هر چه گسترده تر و آشكارتر آيين های نوروزی وظيفه ملی – مبارزاتی ماست و در ميان آيين های نوروزی، كه برگزاری دسته جمعی آن ميسر است، چهارشنبه سوری بهترين فرصت برای نمايش عشق به ميهن و آيين های ميهنی و اعلام انزجار از رژيم حاكم بر ميهنمان است.

هموطن!

جامعهٴ ملتهب ايران، خواستار تغيير و دگرگونی بنيادی است. رژیم ولایت فقیه پس از تحریم گسترده انتخابات فرمایشی 12 اسفند در برابرغليان نارضايتی مردم بر خود می لرزد. به پاخيزيد و جشن چهارشنبه سوری را به اعتراض ملی عليه رژیم ضد ایرانی ولایت فقیه تبديل کنيد!

بیان دیدگاه